مقام معظم رهبری: جوانان عزیز دانشجو در آمریکا، شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید صهیونیست‌ها هلاکت ۲ نظامی خود را در عملیات ضدصهیونیستی تایید کردند عراق: جنایت اسرائیل در رفح نیازمند اقدام فوق‌العاده کشورهای اسلامی و منطقه‌ است سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خسارات سنگین صهیونیست‌ها در رفح اعتراف کرد منبع امنیتی مصر: اسرائیل شکست نظامی خود را با دروغ پنهان می‌کند واکنش حماس و جهاد اسلامی به عملیات قهرمانانه ضدصهیونیستی در نابلس حمله عامدانه صهیونیست‌ها به آمبولانس‌ها | رفح آماج حملات اشغالگران اذعان مقام صهیونیست به هلاکت و زخمی‌شدن ۶ نظامی صهیونیست در غزه (۹ خرداد ۱۴۰۳) حمله گردان‌های القسام به اشغالگران | شماری نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند (۹ خرداد ۱۴۰۳) عملیات ضد صهیونیستی در نابلس | حال ۲ صهیونیست وخیم است تجاوز هوایی صهیونیست‌ها به بانیاس سوریه ۱۱ شهید و زخمی برجای گذاشت ارتش رژیم صهیونیستی مدعی تسلط بر محور فیلادلفیا شد ادای احترام به رئیس‌جمهور شهید در سازمان ملل کاخ سفید: هنوز شاهد عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح نیستیم نظامیان صهیونیست برای فرار از جنگ خود را به دیوانگی می‌زنند برگزاری مراسم ترحیم مادر «سید حسن نصرالله» در حرم حضرت معصومه (س) رسانه عبری: اسرائیل با آتش بس طولانی موافقت کرد حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان علیه مواضع صهیونیستی (۹ خرداد ۱۴۰۳) توافق قطب‌های مخالف کابینه اسرائیل برای تغییر نتانیاهو
سرخط خبرها

دولت مکلف به پرداخت مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان شد

  • کد خبر: ۱۹۰۲۶۲
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
دولت مکلف به پرداخت مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان شد
با تصویب مجلس، دولت مکلف به پرداخت مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز یکشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند چ ماده ۸۸ را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، کارکنان وزارت آموزش و پرورش می‌توانند به اختیار خود عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان یا حساب پس انداز کارکنان دولت را انتخاب کنند. در صورت جابه جایی بین حساب و صندوق مذکور صرفا برای یکبار وجوه پس انداز آن‌ها به تفکیک سهم دولت، سهم مستخدم و سود حاصل از سرمایه گذاری به محل عضویت جدید انتقال می‌یابد.

کارکنان وزارت آموزش و پرورش که عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته‌اند و یا خواهند پذیرفت باید ماهانه درصدی از حقوق و مزایای خودرا تا ۵ درصد به حساب صندوق واریز کنند و دولت نیز موظف است همه ساله معادل سهم واریزی اعضا به صندوق ذخیره فرهنگیان را به طور کامل در ردیف اعتباری خاص در بودجه سنواتی منظور و پرداخت نماید.

همچنین دولت مکلف است کلیه مطالبات باقیمانده صندوق ذخیره فرهنگیان را طی اجرای این برنامه تخصیص و پرداخت نماید.

در جریان بررسی این بند، نجفی خواه نماینده دولت گفت: طبق قانون مجلس، دولت تا زمان تصویب اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان نمی‌تواند سهم دولت را واریز کند لذا اینکه این مبلغ به عنوان مطالبه دولت در نظر گرفته شود، قابل قبول نیست، چون دولت ممنوعیت قانونی برای پرداخت داشت.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس نیز گفت: حرف دولت این است که به خاطر قانون مجلس امکان واریز سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود نداشته است لذا جزء دیون دولت محسوب نمی‌شود. اگر هم در برنامه بیاید از زمان اجرای برنامه به عنوان دیون محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تا قبل از مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت پرداخت سهم دولت در صندوق تا تصویب اساسنامه دولت باید بدهی را بپردازد، اما بعد از مصوبه دیگر بدهی دولت نیست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->